onsdag 12 mars 2008

No Cigar

Klockan är 8.59 då jag står vid busshållsplatsen för att invänta 411. Det regnar, är ganska kyligt samtidigt som morgonhumöret haft sina bättre dagar. Det är vid stunder som dessa ingenting egentligen kan bli mer irriterande, trodde jag.
Kl 09.06 kommer det en rätt söt tjej springandes mot mig samtidigt som hon fumlar klumpigt med sin, förlåt mig, fult bruna handväska. Bara detta gör mig sur, eftersom jag redan var jättesur. Nu komemr mitt stora "men", inte nog med att hon har en ful handväska, ur den plockar hon upp ett paket Marlboro, tar en cigarett, tänder den, stannar till lite utanför kupén men ångrar sig tydligen när hon ser hur mkt folk, för det har kommit en hel del under tiden, som står som sillar hos mig. Så därför måste hon av någon anledning, alltså bokstavligt talat, pressa sig in mitt bland oss andra med sitt rökmåln och fortsätta sin cigg där. @!!%¤#?-!!


Korpen match ikväll, mina pojkar möter topplaget och kommer antagligen få storslaget med stryk. Vilken tur att jag kommer ihåg att
det är just då de behöver mig som mest! /dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar