lördag 1 mars 2008

Man or Mouse

Hej, jag heter Bengt. Jag jobbar på en knappfabrik, jag har fru men inga barn. Men ändå frågar chefen mig: Beeengt, är du ledig idag? Svar: nej.
Låten sitter som betong i huvudet på mig. Jag tackar bajs-carran och elgán så hjärtligt!

Inhandlade en fin kjol på indiska idag. Lite av en skräll då jag tycker det luktar skitäckligt där rent ut sagt, vilket leder till att jag aldrig går dit. Idag är en konstig dag.
Senare ska jag till Ida och ha en trevlig kväll/natt. Men först är jag hos Fru Schulz och Herr Fransson, ska försöka bedriva min tid med läxor och mat. Sitta här kommer jag knappast kunna undvika och fröken Monster kan jag tänka migkommer att visa att hon lever.
Henne tycker jag om.

Ett äldre par ~80 sitter i väntrummet på sjukhuset. Tanten sitter med ett papper, troligtvis en utskrift från ett test, i handen.
Tanten: Sex kvinna… Sex kvinna?! Vad står det? S-E-X kvinna?
Det blir tyst en liten stund. Båda läser återigen på lappen.
Farbrorn: De tycker kanske att du är en sexig kvinna?
/dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar