onsdag 24 september 2008

Står still ett litet tag

En scen där en person står still i ett hav av hyperaktiva människor, människor som springer kors och tvärs precis som om de vore i trans. Maskiner programmerade att komma till sitt mål snabbast möjligt för att sedan få ett nytt uppdrag. Jag var en av dem, tills jag stannade upp och ställde mig bredvid personen som står still. Kortslutning kanske. Jag vet inte på grund av vad, jag vet bara att jag måste stanna och vara stilla. Ni ser otroligt bekymrade ut, lite lustiga från vårt perspektiv. Ni kämpar så hårt för något men när jag frågar er så är era svar att ni inte riktigt vet för vad. Det ser ut som för era liv. Är det för era liv? Mitt liv? Jag vet att jag måste in bland er snart igen, kämpa. Men först ska jag läsa några sidor ur min bok om vättar och troll. /dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar