onsdag 15 oktober 2008

Min treenighet

Rubriken på min fingertopp tills imorgon lyder: Sverige är en mimikry. (Oftast insekter som efterliknar starkare arters utseende för större chans av överlevnad.) Det är så jag ser Sverige. Snacka om antipatriot. Men även om jag nu skulle känna för att bli patriotisk är jag kluven. Jag vet inte vad jag skulle säga om ni frågade var jag kommer från. Jag är en splittrad själ, en hamburgare med allt och lite lite till. Inte en enkel cheesburger eller Big Mac, jag är båda två. Det är faktiskt inte så roligt att behöva dra den långa förklaringen "Mamma är finne, pappa är föredetta pyramidbyggare, stackars lilla barn"...Ni vet, kinesramsan fast ändå inte. En shyst blandning men jag föredrar det enkla. Att kunna säga var jag kommer från utan att veta riktigt själv är inte enkelt. Lite sorgligt. /dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar