lördag 23 augusti 2008

Best friends song

Mycket hos oss själva kan ge ett avstånd till människor. Jag kallar det brister. När det inte är kontrollbart, när det där avståndet inte längre är ett beslut att ta utan istället något som bara händer. När man inte kan acceptera människors syn på saker, när man efter ett misslyckande i att övertala människan om sin sak inte kan förhindra att en slags mur av oförståelse reser sig. När den där jävla muren inte vill rasa förren människan på andra sidan tycker som du i fråga, det är ett problem. Denna text är riktad till en person som jag bryr mig väldigt mycket om och som jag hoppas tänker igenom det jag skriver och förstår vad jag pratar om. Jag kommer därför inte heller att berätta för dig om det är du, det ska du inse själv. Så, jag tror att denna beslutsamhetmani hindrar andra från att se hur underbar, smart och cool du är. Du stöter bort dem, det är synd.

Finns det något extra som krävs för att man ska få bli rektor eller är det bara fritt fram att söka och få? Här om dagen gick ett reportage om misshandel i hemmet kring ett visst område. Efter att ha sett programmet passar det där med "bara söka och få" bra in på mina misstankar. Den lata kärringen till skolans överhuvud antydde att misshandel i hemmet inte leder till sämre beteende i skolan, hon menade att de illa behandlade inte förde med sig det ut i vårt "vänliga samhälle" där vi inte får slåss. Är det inte uppenbart att det är tvärtemot vad hon säger, är det inte självklart att de stökiga misshandlade ungarna inte tar något utav samhällets straff som inget annat än ..ja, ingenting? /dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar