onsdag 16 april 2008

Winter

En mycket kär vän till mig sa en gång: "En artist som inte skriver sina egna texter är bara en sångare." Och jag vet inte varför, men blev mycket fascinerad. Typ enkelt och smart, jag gillar det.
Jag står sill i allting just nu. Känner mig tom som en kokosnöt (relaterat till minnen från barndomen) och jag vet nog precis varför, fast ändå inte. Jag har kommit fram till ett beslut inför kommande livet och det tar emot på sina håll. Den kära vännen jag nyss tog upp sa också: "Man måste helt enkelt prioritera här i livet." Jag tror det är precis vad jag gör. Känns bra och sorgligt på samma gång liksom.
Ni som läser mina inlägg ska få en present från mig. Det är ett filmtips som lyder: se filmen Hard Candy. Det är med handen på hjärtat den bästa filmen jag någonsin sett. Ta emot gåvan och njut! /dina

8 kommentarer:

  1. En liten fotnot: Borde det inte vara: "en artist som inte skriver sina texter själv är bara en sångere"

    bra skrivet i övrigt, jag tycker om din blogg (även om dina dolda budskap alltid förblir dolda)
    :)

    SvaraRadera
  2. Jo kanske. Men man kan ju också vara en sångare och poet när man skriver själv. Men om man inte skriver är man bara en sångare. Min tolkning av citatet iaf.
    Tack jake! :)

    SvaraRadera
  3. det ska vara "en artist som inte skriver sina texter själv är bara en sångere".......

    SvaraRadera
  4. precis, och du skrev fel :P

    SvaraRadera
  5. Jag ber om ursäkt! Läste alldeles nyss att det var jag som läst fel i mina anteckningar. Ändrar det omedelbart!

    SvaraRadera