onsdag 23 april 2008

Phantom limb

Det började med att jag lånade hans leksaksbil, utan att fråga. Matias ser min handlig och finner detta absurt och oacceptabelt. Han tänker "Det finns bara en sak att göra!" Manligt går/kryper han fram, tar ett stadigt grepp om mina korkskruvar och börjar dra. Smärtan var obegriplig då jag drogs omkring som ett stycke kött på det finska trägolvet. Vi befann oss då i vår sommarstuga som vi delar med hela finska släkten . Detta hus blev också vår officiella mötesplats för att göra upp om kampen i 12 år framöver. Jag ska inte ljuga, jag hatade honom. Jag kunde ligga om nätterna och fundera ut olika knep för att göra mig till så stort besvär som möjligt var.

Idag saknar jag min kära kusin och ser korkskruvedragandet som ett stort skämt. Men skulle grabben få för sig något liknande igen kan han förstås räkna med att dö.
Skämto sido, han är cool. Läs hans blogg: madias.blogg.se
/dina

3 kommentarer:

  1. Tänkte skriva nåt käftigt tillbaka men nöjer mig med att konstatera att The Shins äger. Sjukt mycket!!

    SvaraRadera
  2. Klokt val mina vänner, klokt val. Och ja, Shins är nog något av det bästa som kunde hända världen. :)

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen länge sen vi alla kusiner var i vår stuga i finland, sorgligt. Kom och hälsa på i Umeå, var ju år å dar sen man såg dig sist!! Kramar/Kusin Henna

    SvaraRadera