tisdag 20 november 2007

du var min armé

Ätstörningar, min redovisning imorgon eftermiddag. Jag förstod inte det när jag valde ämnet, men det visade sig vara ett känsligt och jobbigt ämne för mig att arbeta i.
Jag påstår inte att jag lider av anorexia eller bulimi, men denna konstanta viktkoll jag har och kroppsfixering gör mig samtidigt lite nervös.
Tänk om jag sakta men säkert hamnar där, utan avsikt. Jag bantar inte, jag strävar efter ett sunt liv där jag mår bra och har snyggt tränad kropp.
Är det osunt att försöka vara sund?
Om man kan vara så svag som människa är det ganska illa.

Dagen i stora drag har varit trevlig och effektiv.
Stiger upp runt 9.00, tar tag i skolarbetet. Runt 13.00 åker jag in med far till Lars Kagg för samtal med min lots Erica, jag får massvis med snälla kommentarer om mig och råd inför de kommande tre åren. 14.00 träffar jag Jakob och vi åker in till kulzenska för fika/lunch, mycket trevligt.
Innan vi åkte hem för ett avsnitt Vänner gjorde vi ett besök i stadsbiblioteket.
"Det känns väldigt vuxet att hänga här."
- citerat Jakob Jervelind.

Hur har din dag varit sötnos?
/dina

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde också ett arbete om anorexi och bulimi, fast förra året. Det var ganska bra att göra det arbetet för då förstod i alla fall jag att man ska hålla vikt och träning på en rimlig nivå. Det är inget dåligt alls med att vara vältränad och ha en fin kropp, bara det inte blir till en överdrift :)

    SvaraRadera
  2. du har helt rätt!
    kul med kommentarer från ditt håll, fortsätt med det! :)

    SvaraRadera