måndag 30 mars 2009

Jag borde verkligen döda den haltande bananflugan på mitt skrivbord

Jag tycker inte om artighetsfraser. Allra värst är artighetsfrågor som hur mår du och allt väl. Jag förstår aldrig varför man frågar så när det är så uppenbart att frågan har lika stor vikt som, vad åt du igår, och, går bilen bra. Jag avskyr artighetssvaren nästan ännu mer för man blir i stort sätt tvingad till att dra till med lögnen "bra" eller "ja allt är skitbra" när allt såklart inte är så jävla bra. När är det någonsin? Det är inte okänt att vi nordbor är de mest självmordsbenägna i världen och att bland våra top fem hobbies står att gnälla över spilld mjölk högst upp på listan. Så varför låtsas som något annat, kan man ju fråga sig. Jag har fan ingen aning. /dina

2 kommentarer:

  1. Kunde inte hålla med mer!
    Fast det jag hatar mest, apropå artighetsfraser, är när folk helt falskt undrar hur man mår så att de sedan kan fråga vad det är för läxa man har.
    Känns falskt?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det var ett bra exempel.

    SvaraRadera