söndag 15 mars 2009

Jag och min väska i Stockholm

Goda nyheter! Mina praktikveckor kommer att spenderas på SVT i Stockholm. Min tärande ångest som visat sig fysiskt som psykiskt har bytts ut mot en mindre tyngd i bröstet. Jag tror att den tyngden har lagts på mor min nu. Hon gillar inte riktigt tanken på att jag ska spendera två veckor i storstaden och mer eller mindre klara mig själv. Min mamma är en naiv mamma. Mor min är en mamma som blir syrlig när jag säger att jag ska ut på krogen. Min mamma kan inte acceptera att jag är arton år gammal. Det har min pappa talat om för mig. Mamma och pappa är en bra kombi. Balans tror jag det kallas. Fint. Alltså, jag kommer att kunna lämna in den rosa och blå och gula lappen i tid trots allt. Trots motgång och vind. Tack vare Ida Petersson och Meatloaf.  /dina

6 kommentarer:

  1. Kul med SVT. Hoppas att du får det bra!

    Kan du inte avslöja vad det var som hände förra veckan, som fick dig att se rött?

    SvaraRadera
  2. Svt är najs, där har jag faktiskt varit dårå^^

    SvaraRadera
  3. Haha ja jag med. Jag tyckte om det! Ska bli spännande med två veckor. :)

    SvaraRadera
  4. Meatloaf är cool

    SvaraRadera
  5. Att han är! Och det är det ju inte jag som säger det. ;)

    SvaraRadera