onsdag 4 juni 2008

Mercy

Amy Daimond, släng dig i väggen och bered den väg för 7:e klassaren. Att visa nåd är ingent alternativ och det sjöng hon klart och tydligt i sitt framträdande under kvällens genrep på Östra Funkaboskolan. Låten "Mercy" hade aldrig innan nåt fram till mina öron men änå blev jag tagen. Väl hemma skaffade jag fram originalet av Duffy och jag långt ifrån ljuger när jag säger att 7:e klassaren gjorde det bättre. Observera att jag kallar flickan för 7:e klassaren, jag kommer helt enkelt inte ihåg vad hon heter. Där fanns också en otroligt begåvad tjej med det största håret jag sett på länge. Sexigt hes röst och kraft som heter duga. Måste dock få säga att hennes överkaxighet på scenen blev hennes fall. Låten var "We don't celebrate sundays". Varken tid och ork räcker till för att ge den cred som väldigt många förtjänar efter dagnes framföranden, men vilka stjärnskott vi har i Kalmar! /dina

1 kommentar:

  1. Helt sick att så mycket röst får plats i en sådan liten kropp. Hon kommer att gå hur långt som helst inom musiken! :O

    SvaraRadera