tisdag 23 december 2008

Lite tradition är fint

Vem sa att en gnutta konservativitet är av ondo? Fått känslan av mycket irritation och motarbetande när det kommer till julfirandet som faktiskt är imorgon. Till skillnad från mig som väldigt mycket ser fram emot julafton, som har haft en positiv inställning till de dagar som nu varit innan jul och har samma inställning till dagarna efter, är det snarare en bitterhet i luften från så många andra. Vissa väljer att köpa pizza tre julafton i rad, min kusin tror att julen blir en katastrof om hon och pojkvännen inte får fira den som de planerat, andra säger att de rent utav hatar julen. Köp Capriciosa som ersättning för julbord om det smakar bättre, men gör det med glädje istället för ett fjantigt försök till att verka alternativ och tuff. Var inte dum och tro att julen är något annat än vad vi gör det till. /dina

5 kommentarer:

  1. Man kan ju se det som en tradition att vara innovativ? Right? :D (det var faktiskt smart sagt, tycker jag)

    SvaraRadera
  2. men vem har det? huh? nej juste! ingen! ha!

    SvaraRadera
  3. jag ar cool. jag kommer knappt fira julafton, fast mot min vilja. jag vill ha KARL BERTIL JOHNSSONS JUL!!!

    SvaraRadera
  4. that's the spirit! jag och karl-bertil ska fira julen lite extra imorgon, till din ära.

    SvaraRadera
  5. Jul ska vara jul, annars är det inget kul:) (inte andreas som skrev det innan, blev lite fel..)

    SvaraRadera