lördag 27 december 2008

I'm an unfaithful bastard

Fem böcker på samma gång och jag vill bara ha fler. Det är fel och dåligt och slött men jag gillar känslan av en nyinköpt bok. Och jag älskar att börja läsa i en nyinköpt bok. Jag tycker också om att läsa i en sliten bok. Jag tycker om att ha en eller två i väskan. Jag tycker om att köpa nya böcker och börja läsa dem, slita ut dem. Att sitta mot min oranga vägg och slita är bäst. Jag tycker det är snyggt med färdigslitna bokryggar som står uppradade på min hylla. Men jag gillar inte tanken på att läsa om dem. Och på tal om ingenting, har insett först idag att julrean är en stor besvikelse. /dina

5 kommentarer:

  1. alla stora rea-perioder är dumma! De rear ju aldrig ut grejer som jag köper!! >_<

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att läsa om böcker massa gånger :D fast bara om dom är bra då, men det kanske du fattade haha x) btw så ses vi i övermorgon. Den du!

    SvaraRadera
  3. Ser att du läser Låt den rätte komma in. Jag påbörjade den men fördömde den i samma ögonblick jag kopplade barnporren i och med den unga tjejen som bor hos peddo-gubben. Har läst lite för mycket sådant på sistone. Tala gärna om ifall boken ljusnar lite längre fram, tror inte jag hann mer än ett tjugotal sidor.

    SvaraRadera
  4. Jag har också en förkärlek för att köpa böcker och sätta mig in dem etc, men jag har en mindre fobi för att läsa ut dem... Vet inte varför, men får nästan ångest och mår dåligt när jag läser ut en bok, vilket resulterar i att jag läser typ 7 böcker samtidigt..^

    SvaraRadera