fredag 18 juli 2008

If you were less lik me, I would

Min svaghet slog till idag. Pengahantering är min största svaghet, och det visade sig alltså idag. Mitt konto är tomt, igen. Men vid närmre eftertanke vore det nog fel att kalla det min svaghet. Man borde se det som en biverkning från ett nedbrytande. Det är när jag känner mig som minst som jag tar fram plånboken. Vissa tar till metoder som alkohol, one night stands, mat i överflöd osv. Många skulle nog säga att det kunde varit värre. Jag skulle säga svag som svag, det gör lika jävla ont. Vare sig du nästan skär av handlederna eller tömmer ditt konto så kan orsaken ligga på samma smärtningsgrad. Vissa handlingar är bara lättare att dölja. Jag brukar undra vad mina vänner gör när de känner sig minst i världen. Jag brukar bli så frustrerad över att jag inte kan läsa dem som en bok, för att sedan komma på en masterplan för att göra allting så mycket bättre. På samma sätt blir jag frustrerad över att jag inte kan läsas som en bok, jag är besviken över att ingen kommer och gör allting så mycket bättre för mig.
Jag diskuterade idag om osäkerhet inför männsikor man inte känner, med en av mina bästa vänner. Jag tror jag ska skriva om det nästa gång, det är intressant. /dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar