måndag 18 februari 2008

Plantskolan, dag 1

05,15 hasar jag mig upp ur sängen som aldrig tidigare varit så bekväm och varm.
Bussen skulle avgå 06,20, Jakob skulle vänta med cykeln utanför dörren 05,55, jag hade alltså ganska bråttom. Men kort sagt så löste det sig och det slutade med att det var jag som fick bli den
väntande. Ingen större fara, det var härligt väder.

Dagens roliga sevärdighet var utan tvekan den lilla "uppvärmining" personalen hede
i hallen innan dagen skulle börja. tänke r skuttande elefanter i ett försök att vara smidiga.
Jobbet som vi tilldelats är att lyfta över plantor från en blomkartong som är över 12 cm till en annan. Andra passet är det tyngsta, vi ska då alltså stå 3 timmar i streck.

Men fint väder fick vi hela dagen, regält träningspass och runt 500 kr inkänade.
Bara tre dagar återstår.

Nu ska jag strax till jake och se Sleepy Hollow eller Juno. Jädra gnat om den filmen må jag säga, Juno alltså. Pannkakstillagning ska också ske till morgondagen, åh denna saliga mat.
Jag älskar mat.

En sista notis, 3;e maj blir det Kings Of Convenience och Johnossi LIVE!
/dina

3 kommentarer:

  1. Jag vill också ha pengar!! Och btw, Sleepy Hollow är jättebra!

    SvaraRadera
  2. juno är underbar!
    SKA DU PÅ POPADELICA!? :O

    SvaraRadera
  3. ja det ska jag nog, om det är så det heter. :D

    SvaraRadera