onsdag 13 februari 2008

Hur sjuk är du

Med en otrevlig kärringstämma får jag denna fråga kastad i mitt
ansikte då jag går in till expeditionen för att fråga efter en sjukanmälningslapp.
Man måste alltså nuförtiden gå in och förklara sin sjukdom coh få deras godkännande för
att slippa ogiltig frånvaro.
Varför har de rätt att dömma något sådant? Min anleding idag kunde lika gärna varit lögn,
jag hade bara tur att de trodde på mig. En pojke kom bara några sekunder efter mig och frågade
efter den där förbannade lappen och stackarn får precis samma fråga med precis samma äckliga
attityd slängd mot sig så att han nästan flög in i väggen.
Ragatan har förmodligen suttit inne på sitt kontor och övat in repliken hela veckan för att låta så motbjudande som möjligt. Stor applåd till kossan, hon har lyckats.

Jakob och jag har för övrigt fått jobbet hos Plantis i Trekanten under det kommande lovet nästa vecka. Även Hanna och Alex ska vara där och paketera med oss. Det ska bli intressant att
se hur vi reagerar på de tidiga morgnarna, men om jag ska gissa så kommer det att gå gallant!

Imorgon är det Alla Hjärtansdag, undrar hur många det är som orkar göra en big deal utav det. Gör du det?
Jag ser på det som en mysig grej, ursäkt att göra det mer romantiskt utan att känna sig generad.
Mer romantik i Sverige!
/dina

4 kommentarer:

  1. Ragator är det värsta som finns, och de verkar finnas där man minst anar det, förmodligen för att man ska bli tagen med storm och tillplatad som av en bulldozer (http://sv.wikipedia.org/wiki/Bulldozer)!! Menmen, alla gamla kärringar kanske mjuknar lite imorgon, vi får hoppas :D

    SvaraRadera
  2. if there is God, there is hope! ;)

    SvaraRadera
  3. oh vad roligt med jobbet! Fast ni får se till att få lite tid till att träffa mig med, om ni vill :)

    SvaraRadera
  4. du kan få åka ut med mängder av kaffe, lite mjölk och kanske lite kakor. om du vill träffa oss alltså..
    vi ska nog kunna fixa lite mysigt umgänge. myskväll med film och spel at your place mot slutet av veckan kanske? :*

    SvaraRadera