måndag 16 februari 2009

Tråkigt

Det är väldigt tråkigt att fotonördarna och grafåsnorna (uppenbar överdrift) får fina praktikplatser hos alla dessa paddor till artistfotografer och hej-här-knullar-vi-med-alla-reklambyråer (uppenbar underdrift), när vi rörligbildare som inte är annat än lysande (möjlig överdrift) blir nekade gång på gång. Det skulle vara skönt att kunna säga att det är deras förlust men så är ju inte fallet. Inte än på ett tag i alla fall. Jag kom att tänka på scenen i Pretty Woman då hon sätter de fula butiksbiträdena på plats, då hon visar vad de gått miste om. Jag ska göra så en vacker dag. Då är det bland annat SVT och Baluba det blir så där jävligt synd om. /dina

6 kommentarer:

  1. hej dina. jag har gått samma medieprogram som du. på lars kagg. inriktning rörlig bild. med leive och unga herr dahlen. det var den roligaste tiden i mitt liv och hjälpte mig en bra bit på vägen till var jag är nu.

    lyckades att tillskansa mig inte bara en, utan två fina och meriterande praktikplatser, i årskurs två respektive tre. det var inte lätt, men heller inte omöjligt.

    mitt råd till dig är enkelt: sikta realistiskt! svt är statstelevisionen. baluba ett av de allra största produktionsbolagen. ska man ha en chans att bli antagen av dem blir det till att känna någon på insidan.

    försök fundera ut exakt vilken roll du vill ha under din praktik, och på så vis snäva till urvalet. var precis, och kontakta rätt människa. det går att göra om man försöker! lycka till.

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för din kommentar! Du har rätt när du äger att SVT och Baluba är lite högt siktat utan kontakter, men jag söker hos de mindre bolagen också förstås. Jag ska kämpa!

    SvaraRadera
  3. det är rätt tragiskt att jag som är både fotonörd och grafåsna, verkar vara den enda som inte skaffat mig en praktik-plats... jag får utslag av ordet nej!

    SvaraRadera
  4. Orden "nej", "tyvärr" och "ingen produktion just då" börjar kännas lite uttjatat, ja! Det är synd om dig också Lisa, trots att du är en nördig åsna. ;)

    SvaraRadera
  5. That scene is really something something! ")

    SvaraRadera
  6. haha...va på svt idag, har ju kontakter genom släkten;)

    SvaraRadera