tisdag 10 februari 2009

En bekväm sommar

Sommaren 09 tar Broder Jakob och Jag sin rivstart på Göterborgs gator. Med gitarr, sång, sommarfylla och dans blir det förmodligen den mest banbrytande och spännande sommaren på länge för min del. Inte självaste gatunderhållandet, nej. Det är den stora förändringen när jag kommer till en storstad. Det är personbytet som lockar. När jag lämnar Kalmar lämnar jag också mig själv, oftast med en lättnad till suck. De få jag känner i Göteborgstrakten hittar mig förmodligen inte om jag inte tillåter det. Det är en bekväm makt tycker jag. Jag är nämligen en av de, säkert många, som inte tycker om att stanna upp på stan för att utbyta värdelösa obekväma artighetsfraser. Det värsta är när man ska försöka smita. Det är svårt att vara artig då. /dina

6 kommentarer:

  1. Ihåliga artighetsfraser är en stor anledning till att jag ogillar MSN. Känns så meningslöst när folk låtsas bry sig bara för att fråga om senaste läxuppgiften, osv ^^
    Gbg äger, hoppas ni har skoj där!

    SvaraRadera
  2. Ja, fast jag kommer se till att du hittar oss. Det ligger i min makt, som sagt.

    SvaraRadera
  3. Svar:
    Om det ändå vore så enkelt.

    SvaraRadera
  4. Göteborg är najs :) jag får se till att hitta er

    SvaraRadera
  5. Vill ni bli hittade av mig, så skulle jag bli glad att få göra det. Den som lever will see ! :D

    SvaraRadera
  6. Ni två måste sluta bråka annars tänker jag inte låta någon av er hitta mig. För dålig energi för att platsa i min supersommar.

    SvaraRadera