tisdag 18 december 2007

Illusionen om kunskap

Terminens betyg har artat sig mycket bra för mig, vilket jag är överlycklig över.
Men det retar mig att jag inte förstår varför. Jag har inte anstärng mig överdrivet mycket,
inte alls mycket mer än i högstadiet. Kan det vara läraren det beror på eller har min
instuderingsförmåga förbättrats så drastiskt under sommaren? Hur som helst så gör det mig irriterad,
att om det är läraren ens betyg hänger på så handlar ju allting bara om ren tur!
Och i så fall har jag haft otur i mina tre senaste år! Om jag har lärt mig något vettigt som
stannat kvar i huvudet så är det ytterst lite,
speciellt om man gämför med första terminen på gymnasiet.
Det sägs att vår graf magister Micke kanske ska bytas ut mot en sjukskriven, lets hope not.



Jag vill uppmana er att se filmen "The Perfume". Jag ger den 4 stjärnor.
Gå även in på youtube.com och sök på "Achmed the dead terrorist". Underhållning på hög nivå!

Det återstår fortfarande lite julklappsinhandling
och jag får bara hoppas på att mina nerver klarar av pressen.

/dina

2 kommentarer: